söndag 17 maj 2009

Tvivelaktig hygien

I lördags körde jag Bikebuster Copenhagen GP. Regnigt, kallt och kollektivt misslyckande från laget. Det är sånt man lever för?!?!?!?

Dessutom fick jag prioritera bort sånt tjafs som dusch efter loppet för att hinna till flyget. Det fick bli en klassisk "belgardusch", d.v.s. en tvättlapp, lite eau de cologne och sen på med träningsoverallen. Var orolig att de inte skulle släppa igenom mig i säkerhetskontrollen på Kastrup med motiveringen att jag var att betrakta som någon form av "biologisk krigsföring".

Från Arlanda åkte jag raka spåret till min syster som hade inflyttningsfest. Det var helt klart första gången jag duschade EFTER att jag kom till en fest. Men det var en bra "isbrytare" när jag skulle prata med folk jag inte träffat förut, så det kanske blir en vana :-)

Om dagen igår (räknar inflyttningsfesten till idag eftersom jag anlände kl 23:40) var relativt fiaskobetonad så var det närmare nirvana idag...

Vaknade rätt utvilad på Evas soffa av att hennes katter brottades på mitt täcke. Åt sedan frukost och försökte hjälpa Eva och Peter med DN's söndagskryss (tror jag bidrog med ett ord). Tackade för gästfriheten och tog T-banan till Östermalmstorg och mötte upp Syster Sjöström d.y. på Sture Plan. Lunchade BBQ-burgare på nått flytande hak vid brofästet till Djurgården och pratade om kroppsspråk, svensk trygghetsnarkomani och hur relationen till ens föräldrar förändras med åren. Promenerade sedemera ut på Djurgården och letade efter någon glassförsäljare samtidigt som vi fortsatte med de djupa konversationerna.

Kl 15:00 var jag bjudan på dop, även det ute på Djurgården, och mötte upp mamma, Ninni, pappa och Gunilla vid kyrkan. Prästkusin Karl-Johans prästfru Annelie skulle döpa kusin Andreas och hans fru Elinors dotter Lisa Matilda Vihelmina. Är ju inte direkt kristen fanatiker, men uppskattar verkligen religösa tillfällen att umgås med släkten eftersom de högtidliga formerna inte bara göra att det blir av, utan även skapar en viss eftertanke och stämning.

För att inte drabbas av social överbelastning undvek jag att antasta någon medresenär på tåget hem till Falun för samtal. Kopplade av och lyssnade bl.a. på orginalversionen av:

1 kommentar:

  1. Du har lika högt tempo på den sociala samvaron med familjen som du har på cykeln ;-)) ...

    SvaraRadera