fredag 1 maj 2009

Tillbaka till rötterna

Imorgon ska jag köra GP Herning som bl.a. går på 16st grusvägsavsnitt. Vi var ut och inspekterade de första två avsnitten idag. Det har varit varmt och torrt här nere så vägarna är dammiga och sandmjuka. Hoppas att alla år bland lera, rötter, stenar och stockar i skogen kan ge en viss teknisk fördel...?

Igår var det ju Valborg och jag passade på att fira det i Uppsala (där vi tar Valborg på största allvar). Åt märklig mat i parkmiljö, lyssnade lite på Orphei Drängar och grillade.

På språng ut till grillningen hos Magnus och Helena i Ulleråker fick jag reda på att morfar just flyttats till ett vårdhem där. Tog tillfället i akt att promenera bort och träffa honom eftersom man inte vet hur länge han har kvar. Tycker själv att jag är jag kan bli bättre på att berätta för andra, som jag tycker om, ser upp till eller till och med älskar, att jag känner så. Det kändes därför väldigt skönt att hinna säga till honom vilken superbra morfar han är och att han är en stor förebild för mig!

Nu ska jag nog slänga mig raklång om jag ska orka flänga runt på allehanda grusvägar ute på den danska landsbygden hela dagen imorgon :-)

1 kommentar:

  1. Vi är nog ganska många som kan bli bättre på att visa vår uppskattning för andra människor. Vi lever trots allt bara en gång.

    SvaraRadera