torsdag 7 maj 2009

Murphy på semester?

Enligt Murphys lag så ska ju "allt som kan gå fel göra det". Jag vet inte om den gode Murphy är inblandad i konceptet med att om man låter bli att vidta en åtgärd för att förhindra en negativ händelse så kommer den med 100% säkerhet att inträffa och vidtar man åtgärden så kommer denna sak med 100% säkerhet inte inträffa och man ansträngde sig i onödan. Idag var jag rutinerad nog att åka direkt till cykelaffären är jag på väg ut på rundan, kom på att jag inte hade någon reservslang eller lagningslappar. Detta brukar ju vara ett säkert recept för att slippa punkteringar under en överskådlig framtid. Men se, mina ansträngningar bar frukt, eller var i alla fall inte förgäves, eftersom jag fick punktering när jag och Jocke var längst bort på dagens runda :-)


Jag blir dock lite orolig eftersom Murphy även har myntat följande lag:

"If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop"

Ok, jag undvek punkteringsproblemet, men vad är det nu för satyg som väntar mig...?

1 kommentar:

  1. "Ok, jag undvek punkteringsproblemet, men vad är det nu för satyg som väntar mig...?"



    Förmodligen fler träningspass med mig...

    SvaraRadera