tisdag 12 maj 2009

Tidsresa i idrottskarriären

Fick nyss ett e-mail från fotografen David Elmfeldt med en bild från 2003.


Gick tillbaka i mina arkiv och fann dessa bilder spridda över 11 års cyklande...

1998: Sten Sture Pokalen hemma i Uppsala med Tony Andersson och Magnus Palmberg på hjul. Fick ledigt från lumpen för att köra tävlingen, men vurpade halvvägs in i loppet och knäckte bakväxeln.


2003 (foto: Dalarnas Tidningar): Seger i Finnmarksturen, troligen det lyckligaste jag varit på en cykel. Enda gången jag gråtit av glädje för ett tävlingsresultats skull :-)


2009 (foto: Emma Fahlström): Uppför Slottsbacken på Skandis GP i söndags. Slet som ett djur hela loppet och stönade t.o.m. högljutt av smärta flera gånger.

3 kommentarer:

  1. Härligt! Vilken nostalgi! Du finns allt med bland mina gamla kort oxå. Lycka till framöver!

    SvaraRadera
  2. Har en (som jag minns) grym bild på dig från Sarentino, när nu det var. 2001? Kanske läge att leta upp och scanna?

    SvaraRadera
  3. Gud vad liten du ser ut på Sten Sture-bilden. Typ, 11 år yngre nästan. Go figure.

    SvaraRadera