onsdag 1 april 2009

Cykellegend på semester

Pensionatet Hof ter Kammen, där vi bor bor, är beläget i cykelsportens hjärta, bredvid självaste Koppenbergklättringen och det har bott tonvis mede cyklister här genom åren.

Igår maxades dock cykelkulturkontot ur fullständig när vi kom ner för middag och världens genom tiderna bästa cyklist satt i matsalen. Eddy "De Kanibaal" Merckx i egen hög person, mannen som vunnit över 500 proffstävlingar.

Han fick veta att vi var svenskar och visade genast intresse. Paret Merckx och några vänner ska till Skandinavien på semester i sommar. De har tydligen för vana att försöka återskapa den lokala kulturen så gott det går på sina resor och han frågade sig för lite om hur svenskar semestrar hemmavid. Jag sa att många åker till sina sommarstugor och sitter på verandanoch dricker grogg, antingen i skärgården eller i Dalarna. Han nappade på idéen och frågade om jag kunde hjälpa honom hyra en typisk svensk sommarstuga. Dessvärre kommer jag inte på någon som har sommarstuga på en lämplig plats.

Skriv in var din sommarstuga ligger och kontaktuppgifter i kommentarsfältet så förmedlar jag detta vidare till Eddy.

7 kommentarer:

  1. Jag har en stuga vid Sjön Boren i Borensberg som han är välkommen till. Du har redan mina kontaktuppgifter..

    Kul att Österling kommer köra Veteran i sommar och äntligen SCF lättat på plånboken.
    www.veteranklungan.nu

    SvaraRadera
  2. Duger Vallsjön? Sju kilometer utanför Sveg i Härliga Härjedalen. ;)

    SvaraRadera
  3. Varför inte Logärden? Med allt vad det innebär ;) /Sara

    SvaraRadera
  4. Här är Velos aprilnyhet: http://www.velo.se/view.php?id=3148 :)

    SvaraRadera
  5. Här är massor med stugor http://www.stugknuten.com/
    Mvh,
    Gualberto FIF H40

    SvaraRadera