fredag 21 januari 2011

En kär gammal vän?


Dagens Enervit-föreläsning gick tämligen bra. Det är ju typ 6-7:e gången jag håller i princip exakt samma genomgång, så det börjar sitta hyfsat, även om det alltid blir olika "spinn" på det hela beroende på vilka frågor som ställs.

Efter föreläsningen stack jag ut på skejtskidorna och lyckades med konststycket att gå i väggen rejält. Det var ett par månader sen jag "väggade" senast (var mer frekvent förekommande när jag satsade som mest). Jag får ju naturligtvis skylla mig själv eftersom jag körde på ganska hårt i 90min utan att äta och dricka något. Eller jo, jag började fumla efter gelen i bakfickan när jag redan frustande hade stapplat fram i ett par kilometer. Lite ironiskt med tanke på att huvudtemat på föreläsningen är vikten av att äta och dricka bra under träning och tävling. Jag kanske borde leva som jag lär...?

Planen var att jobba lite med en annan föreläsning ikväll, men nu är detta blogginlägg det mest produktiva jag lyckats åstadkomma sen middag :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar