fredag 28 januari 2011

Mycket resande blir det...

För ett tag sen räknade jag samman hur många dagar jag kommer att vara borta hemifrån under året. Kom fram till att jag kommer vara borta ca 27 av årets första 36 veckor. Den intensiva perioden börjar nu i februari och vid en mer noggrann sammanräkning kommer jag vara borta 149 dagar av de 218 dagar som går från 1/2 till 6/9 då VM i mountainbike är över.

När jag meddelade den glada nyheten för syster Ängsås d.ä. lade hon sig på vårt köksgolvet i en märkligt ihopkrupen ställning...


Att flänga runt så mycket är ju lite påfrestande och det är inte så kul att vara borta från flickan på bilden ovan. Det är ju som tur är mestadels roliga resor eftersom de nästan uteslutande har ett idrottsligt tema, antingen som förbundskapten eller träningsläger med JoFre Sport. 2010 bjöd på några nya länder som jag inte varit i förut, t.ex. Israel, Förenade Arabemiraten och Kanada, men till 2011 är det inga nya länder inplanerade, men flera favoriter i repris som Cypern, Spanien, Kanada och Danmark :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar