lördag 29 januari 2011

Studiebesök

Idag har jag varit nere i Skara för möte med cyklister och föräldrar på cykelgymnasiet där nere på Västgötaslätten. Till min stora glädje hade en av landsvägskillarna förberett sig inför vårt möte med en mycket välkammad back slick och solbrillor ;-)

Jag passade naturligtvis även på att genomföra ett testcykelpass i den legendariska träningslokalen i källaren på Katedralskolan tillsammans med delar av "svensk cykels finest", Alexander Wetterhall, Kim Magnusson, Matthias Wengelin och Tomas Kristoffersson. Tobias Ludvigsson avslutade sitt pass samtidigt som vi andra drog igång och fick agera "vattenbärare" när vi druckit slut på våra flaskor. Det blev 5x30s högkadensintervaller, 3x2min enbensträning per ben och en trevlig tröskelpyramid på 6-10-14-10-6min med 2min vila mellan.

På väg ner mot Skara i morse laddade jag upp med att lyssna på alla hittills publicerade avsnitt av Cykelradion, vilket måste betraktas som en mycket trevlig satsning som jag tror de flesta cykelintresserade kan uppskatta :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar