söndag 15 mars 2009

Hemlängtan

Idag skulle vi köra på tempocyklarna igen. Jag vägrade! Någonstans måste man för tusan dra gränsen för hur illa man behandlar sina ädlare delar. Inte för att jag har några som helst planer på att skaffa barn de närmaste åren, men man vill ju gärna att allt är funkis om andan skulle falla på.

Imorgon blir det 5 timmar på tempocykel. Bra eller anus, vi får se, jag återkommer imogon kväll.

Det är lustigt att när man är borta en längre tid är det oftast bara de 10% av resan som man längtar hem. Jag har nu varit på resande fot exakt en månad. Det började med lagpresentation den 16 februari, var i Uppsala två dagar, gjorde säsongspremiär på Boucles de Sud Ardeche, var i Uppsala tre dagar, sparkade igång cykelbenen ytterligare med Les 3 Jours de Vaucluse, bilade ner till Barcelona för att ta färjan till Mallorca men missade den och blev kvar en dag extra och sen 2 mars har jag varit här i Magaluf.

Visst det är gött att träna en massa, käka hotellbuffé och dricka "café con leche" på Papis dagarna i ända, men nu vill jag hem till Falun. Vilken tur att jag ska hem till Falun om tre dagar (10% av en månad) och får vara hemma i hela... tre dagar!

Schemat för den närmaste månaden ser ut som följande:

18/3 WOO HOO, flyger hem (får se om jag orkar ta mig hela vägen till Falun eller om jag stannar en natt i Uppsala, flyget ska landa kl 21:30)
19-21/3 Home Sweet Home (alla i Falun, nu får ni ta och få väck snön tills dess, jag sätter mig banne mig inte på vintercykeln igen, nu är jag inkörd på racer och "kort-kort")
22/3 D'OH! Flyger till Paris
23-29/3 Tour de Normandie 2.2
30/3-2/4 Träna i Oudenaarde
3/4 Route de Adelie de Vitre 1.1
5/4 GP de la Nogent sur Oise 1.2
6-9/4 Träna i Oudenaarde
10-12/4 Circuit des Ardennes 2.2
13/4 JIPPI, en längre period hemma... ni kan haja att jag ska dricka högkvalitativa egengjorda kaffe latte och kolla på sitcoms då :-)

3 kommentarer: