tisdag 3 mars 2009

En strulig resa

Resan från Les 3 Jours Vaucluse till träningslägret på Mallorca blev en rätt bökig historia.

Vi gick i mål ca kl 16:15 i söndags och vår färja avgick kl 23:00. Gott om tid kan man tro, om det inte var 550km från målplatsen till Barcelona där färjan stod och värmde upp dieselmotorerna. Först hade Martin orutinen att vinna etappen så att vi blev sena iväg. Sen kom dom på att det kan ju vara bra att äta efter ett etapplopp. Surprise! Trots att vi i början körde 180km/h med naiva förhoppningar om att hinna så togs ungefär halvvägs till Barcelona beslutet att vi måste ge upp. Det var 1600€ laget aldrig får igen. Att hitta ett hotell i en storstad kan tyckas enkelt, men tydligen går det att krångla till. Gissa vilket rumsnummer man fick sen...


Dagen efter visade det sig att nästa färja inte går förrän samma tid, d.v.s. kl 23. Nu ska jag dock sluta klaga, för det var faktiskt rätt trevligt att strosa runt i Barcelona en hel dag. Skäms dock lite för att istället för att passa på att njuta lite paella eller nått annat spanskt blev det kaffe på Starbuck's och lunch på "gyllene måsen".

Dagens höjdpunkt var dock denna karikatyrteckning som en kille gjorde för 10€. Vi höll ganska hög profil under porträtteringen vilket gjorde att det blev en ansenlig folksamling runt oss :-)

Frågan är vem som skrattar mest, jag eller tecknaren?

Blev även polare med en ganska stel kille från förr.

Jag visste att Carlos Sastre var en skarp kille eftersom han vunnit Tour de France, men att han är så skarp att han fått en saxmodell uppkallad eftersig var något nytt.

Nu är jag i alla fall framme i Magaluf och hotellet är svinbra. Har varit ute och sprungit lite på stranden, gnetat lite situps och gjort några vändor i poolen. Nu ska jag gå och justera in min tempocykel!

1 kommentar:

  1. Killen var hyfsad på att teckna. Snygg bild :-)

    SvaraRadera