måndag 9 mars 2009

Lägerliv

Det sägs att när Gene Simmons beskrev den perfekta dagen avslutades den med en 22 sekunder lång fjärt som ändrar ton fyra gånger och tvingar hunden att lämna rummet. Såna släpper jag ungefär varje kvart just nu, nått är skumt med buffén!

I övrigt måste jag säga angående vårt träningsprogram att det låter värre än det är. Det ligger inte riktigt i linje med den preussiska millimetereffektiva träning som jag brukar utöva hemma. Det vi ägnar oss åt här är avancerat tidsslöseri. Tråkigt dessutom! Det är visserligen en hel del övningar inlagda i passen, men det är mycket sitta och rulla mellan. Och vad värre är så ska det stannas stup i kvarten och t.o.m. ta långfika/lunch med färdiga mackor. Jag får mest ont i rumpan eftersom man sitter så tungt på sadeln när man kör väldigt lätt. Men eftersom jag främst ägnat mig år alternativ träning under vintern så vill jag cykla en mycket denna period.

Mer positivt är att vi har både massörer, sjukgymnast ochg kiropraktor med oss när nere och de verkar vara det nackont jag haft probelm med de senaste två åren på spåren. Ska dessutom försöka få tid för magnetröntgen av nacken när jag kommer hem. En muskel som jag länge misstänkt och som de också är på och behandlar mycket är den gamla goda M. Infraspinatus. En av anledningarna till att jag satsat på simning som alternativ träning är just eftersom simning tränar denna muskel.

Gemensam humor är viktigt i ett lag och vi har faktiskt riktigt roligt ihop. Här får ni ett smakprov på dansk humor. Som jag har förstått det hela är dessa killar ungefär som Fredrik & Filip, fast på danska :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar