lördag 22 augusti 2009

Hårt motstånd i Baggbo

Jag har kört en hel del backintervaller uppför Baggbo i Bjursås senaste veckorna. Idag mötte jag hårt motstånd, från en familj som bor utmed vägen. Tjockispappa stannade mig och så åt mig att jag måste cykla långsammare förbi deras hus när jag åker utför. Annars kunde jag köra på någon av hans ca 200 snorungar som ränner omkring. Jag försökta förklara att jag inte cyklade särskilt fort. Faktum är att jag inte trampar, utan rullar förbi med händerna på bromsarna. Det sista man vill göra är ju att köra på ett barn.

Mamma i huset stod en bit ifrån stöttade sin man med tillrop lite då och då. Självklart hade hela familjen "Foppa-tofflor" på sig. Trots att jag försökte hålla min fick jag veta i otrevlig ton att om jag inte "saktade in" så skulle det minsann "vara slutcyklat i backen för min del".

Hm, jag undrar just hur han tänkte förbjuda någon att cykla inom fartbegränsningarna på en allmän väg? Jävla Hillbilly!

9 kommentarer:

  1. Jag brukar köra på två tre barn per backintervall, men dom jävlarna där ute skaffar ju fler barn än jag hinner köra på.

    SvaraRadera
  2. De där små "pratstunderna" med gemene civilpolis gör väl ändå livet värt att leva. Finns det något bättre att slösa en två-minutare på än någon som har fel i sak och famlar vilt bland sina egna vilsna argument.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker vi drar ihop ett gäng och kör intervaller utför!

    SvaraRadera
  4. Precis, att kunna åka snabbt utför är också en viktig egenskap om man vill bli en duktig cyklist. Ladda!

    SvaraRadera
  5. Jag kan komma upp från sthlm om det ska köras gruppintervaller ;)

    SvaraRadera
  6. Baggbo !! Vad skriver ni för skit ? Tjockis pappa ? Ni är ju så jävla hårda,med era bög dräkter & måskit på huvvu ! Nästa gång blir det en kävling i fram hjulet.Dags att grusa vägen. De som kör mc tycker det är kul & sladda,men ni era töntar bara cyklar om kull.Ha ha köp en MC era mesar. Den lilla tönten som kör över ungar,han grinar nog mer en ungarna din lilla fjolla !!! Ska stå & skratta nästa gång ni paserar snoriga & fan hur ni ser ut. Mvh Vi på vägen till "Baggbo"

    SvaraRadera
  7. Baggbo !! Skrev fel. Mås skit är va ni har på huvvu !! Eller ?

    SvaraRadera
  8. Åka fort ? Fy fan va ni är töntiga !! Fort va är de i era cyckel drömmar ? Köp Mc då.

    SvaraRadera
  9. ha ha. klart töntarna ska höra. köp något med motor.mvh kingelbo

    SvaraRadera