måndag 17 augusti 2009

MadAss

Igår afton åkte jag tåg och buss ner till Uppsala där pappa hämtade mig på stationen. Sov sista biten i bussen och satte mig sömndrucket i pappas bil. Kvicknade dock till blixtsnabbt när Ekot kl 22:00 trumpetade ut nyheten om Usain Bolts nya världsrekord på 9:58s. Shit vilken kille! Var tvungen att ringa Jocke och prata av mig lite om denna idrottshistoriska händelse. Hade glömt bort att 100m-finalen var igår kväll, men det har ju inte direkt varit några problem att få se loppet i efterhand...

Målet med resan var att hämta den Sachs MadAss EU-moppe som jag köpt av pappa. Jag har ambitionen att börja köra mer pace i min träning och blev inte avskräckt efter vurpan när jag låg på pace i Köbenhavn. Eftersom jag ju har valt en civil karriär som tränare så är tanken att jag även ska kunna använda denna som tränare, t.ex. köra pace med träningsadepter eller åka mellan träningsgrupper på läger.

Idag efter frukost "sadlade jag upp" och började köra upp mot Falun. Hade rekat väderleksrapporten för att säkerställa att jag skulle slippa bli blöt och det verkade lovande. Som vanligt hade metrologerna FEL och jag blev regnduschad första 3 milen för att sedan få avverka de kvarvarande 12 milen blöt. Lyx!

Lyckligtvis hade jag sommarpratarna Sofia Jannok, Herman Lindqvist, Kristian Luuk och Laleh som sällskap hela resan. När jag och pappa testade att köra pace med nyss nämnda MadAss för någon månad sen tyckte jag att den gick några kilometer i timmen för sakta. Den är dock nästan helt ny (mätarställning 180km när jag lämnade Sundbro imorse) och precis som pappa förutspådde så gick den bättre och bättre på vägen upp eftersom motorn fortfarande håller på att köras in. Nu toppar den 67km/h när det går utför och marschar stadigt på ca 55km/h på platten. Det bör räcka för att få lite schysst pace-träning framöver! När jag tankade i Hofors kunde jag även konstatera att den drar 0,25L milen, vilket är aningen mindre än min trötta Volvo 850...

Pappa håller förresten på att bygga garage och målade nyss takfodren. Ser inte den här färgskrapan väldigt förvånad ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar