fredag 21 augusti 2009

Oglamorös oäktning

Så skönt att få det ur systemet, "Inglorious Basterds"!

Förväntningarna var höga på den gode Tarantino och han levererar. Kanske inte som Usain, men helt i linje med vad jag hade drömt om. Intelligent dialog, snyggt foto och små detaljer som ömsom får en att skratta och ömsom fängslas. Slutscenen kan bli en klassisk hämndscen i paritet med "Carrie". För övrigt kan jag återigen bara konstatera att Brad Pitt är det närmaste jag kommit någon form av homoerotiskt förhållande. Han är banne mig min favoritskådis och troligen världens snyggaste man!


Åsa (a.k.a. "dubbeldusch") tyckte också att den var bra men "den var ju ingen Reservoir Dogs". Ronny gav den ¤¤¤¤ på TV4 imorse och den får @@@@ av mig med :-)

Åt hamburgare på Banken Bar & Brasserie efteråt. Hamburgare UTAN bröd. Försökte smickra servitrisen till att fixa bröd på min. Men min charm kom inte långt och hon meddelade att det finns gatukök ifall jag vill ha bröd, här har de serverat utan bröd de senaste 21 åren!

2 kommentarer:

  1. ha,ha,ha på Banken har kunden aldrig rätt!! ;-)

    SvaraRadera
  2. oh, no Brad Pitt är inte snygg, och han var ju det minst intressanta i filmen...Jeff goldblum hade utklassat honom;)

    SvaraRadera