måndag 24 augusti 2009

VM 2009

Så sweet! Fick precis besked om att jag är uttagen till tempo-VM i år också. Ska bli så sjukt jävla roligt. Darrar faktiskt fortfarande lite av upphestning :-)

Förra året blev det en 20:e plats och jag tror jag har goda möjligheter att förbättra den placeringen i år. Då var jag debutant i VM-sammanhang. Jet lag från en USA-resa och lite småont i ett knä gjorde träningen lite darrig (men jag genomförde i princip allt) sista två veckorna. Förra året var det just två veckor träning innan loppet, medan det i år blir ett par perfekta uppladdningslopp. Förra året stressade jag med min D-uppsats sista månaden. Har faktiskt utvecklats ytterligare som tempoåkare till i år, eftersom jag ju har 25% mer erfarenhet av tempolopp sen jag körde mitt första 2006.


Programmet fram till VM och resten av säsongen ser preliminärt ut som följer:

29 aug Glasrikeresan
2-6 sept Slovakien Runt UCI 2.2 (etapp 3 är ett tempo)
13 sept Crono Champenois (tempo) UCI 1.2
16 sept GP Wallonie UCI 1.1
18 sept GP de la Somme UCI 1.1
20 sept Duo Normand (partempo) UCI 1.2
24 sept VM-tempo
25-27 sept Tour du Gévaudan Languedoc-Roussillon UCI 2.2
3 okt Münsterland Giro UCI 1.1

10 kommentarer:

  1. Strålande tider! Stort grattis och ge järnet! Men öppna liiite lugnare den här gången, will ya! ;-)

    SvaraRadera
  2. Riktigt coolt! Håller med Tom take it easy i början...sedan är det bara att pressa!!

    SvaraRadera
  3. Kul, grattis.
    Öppna stenhårt det kan hålla hela vägen.

    SvaraRadera
  4. Oooohhh, vad roligt!
    Undrar om vi ska hänga med även denna gång???

    Hälsar Mamman

    SvaraRadera
  5. Gött!!! Glöm bara inte att ladda srm:et innan tempot..något annat behövs nog inte tänkas på. ;-)

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Vem kommer du köra partempo med?

    SvaraRadera
  7. Finna bara ett alternativ -- gå ut på 100% och sen ökar man.

    SvaraRadera