tisdag 20 april 2010

Massör sökes

Nästa vecka åker jag ner till etapploppet Gracia-Orlová i Tjeckien som ledare för damlandslaget i landsvägscykel. Jag rycker in som tillfällig ersättare åt damernas ordinarie förbundskapten, Madeleine Lindberg, som idag blev mamma till en liten pöjk. Stort grattis till henne och även syster Ängsås d.y. som också blev mamma till en liten flicka idag :-)

Till Tjeckien fick jag idag veta att vi är en ledare kort, vi saknar "massör". På franska heter det "soigneur" och på holländska heter det "versorger", vilket kanske bättre beskriver arbetsuppgifterna. Det handlar om att ta hand om cyklisterna, t.ex. tvätta cykelkläder mellan etappera, blanda sportdryck, göra i ordning lagningsmat, åka ut på langningszonerna... och även massera lite trötta ben.


Vi åker under tisdag (27/4), tar färja från Trelleborg på kvällen och beräknas vara hemma någon gång under måndag (3/5). Ersättningen är 500kr per dag (Tillägg: Tryckfels-Nisse var framme här tidigare, ersättningen ska vara 300kr/dygn. Det är många som gör fina insatser för svensk cykelsport genom att följa med landslaget ut på tävlingar och då vore det tråkigt i fall det uppstod oklartheter kring de ersättningar som betalas ut!). Är det någon som läser detta som är intresserad av att följa med eller känner någon som är det? Kontakta mig på telefon 0707-797169!

1 kommentar:

  1. Bannat oxå, jag som trodde att vi fick bättre ersättning i år... Jaja, vi har ju kul när vi är ute och det är ju huvudsaken :-)

    SvaraRadera