torsdag 8 april 2010

Nytt på lagerhyllorna

Idag lade jag upp nya och uppdaterade färdiga träningsupplägg inför Vätternrundan i webbshopen. De finns i tre nivåer, beroende på hur vältränad och förberedd man är. De finns för de som har tid att träna 2, 3, 4 och 5 gånger i veckan under sista eller de två sista månaderna innan loppet. Dessvärre är det fortfarande den gamla webbshoppen som gäller, eftersom den nya inte är klar ännu, men när den blir det så ska den fyllas med lite mer latjolajban :-)

Imorgon åker jag ner till High Chaparral i mörkaste Småland för att föreläsa på deras CycleCamp. Plockar givetvis med mig cykeln så jag kan vara med och svettas lite själv också...


Från Småland bär det direkt av upp till Stockholm eftersom på måndag håller jag första samlingen för MTB-landslaget. Vi ska husera i terrängen runt Bosön i dagarna tre och självklart passa på att lära känna varandra. Som huvudföreläsare har jag hyrt in Vicente Thomas som är idrottspsykolog och f.d. förbundskapten för Andorras alpina landslag. Han ska prata lite om de mentala aspekterna av att åka fort utförs. Det verkar generellt vara en "svag länk" hos svenska MTB-åkare jämfört med världseliten. Sveriges för tillfället bästa manliga MTB-åkare, Emil Lindgren, är allmänt känd som den kanske snabbast utför bland svenskar och han påstår själv att han inte riktigt hänger med när de bästa dammar på nerför alpstigarna...

1 kommentar: