fredag 2 april 2010

Nej tack, jag har cyklat tillräckligt

Var uppe på Nautilus på Lugnet och tränade idag. Började med lite uppvärmning på en crosstrainer. Precis när jag skulle kliva av och sätta mig på roddmaskinen klev någon annan på den. Så jag gick bort och körde lite magträning borta vid gruppträningslokalen istället. De höll precis på att plocka fram för ett spinningpass och den hurtiga spinningledaren försökte agera "inkastare" och tyckte jag borde komma in och vara med. Jag avböjde med hänvisning till att jag nog cyklat tillräckligt mycket i mitt liv. Han gav sig inte riktigt, så jag kände mig pressad att komma med någon bättre ursäkt. Jag drog upp shortsen på ena benet och blottade min väl inbrända cykelrand... jag blev ursäktad ;-)

Tränade en del roddmaskin när jag var i USA i höstas och jag tycker det gått rätt hyfsat de två roddpass jag kört senaste veckan. Kör 3x2000m med ca 3-5minuter passiv vila emellan (ligger på stretchmattan och tar igen mig i kobraställning) och idag var intervalltiderna 6:51min, 6:53min och 6:49min. Tror det tog rätt bra dock, för nu börjar jag känna mig lite hängig... Tur att min röd curry wok verkar vara klar på spisen!

1 kommentar: