onsdag 7 april 2010

Cykelskvaller

Idag var jag ut och cyklade en runda med Johan Lindgren som är hemma en kortis mellan två lopp nere i Belgien. Det var roligt att uppdatera sig lite med det senaste "cykelskvallret" från den internationella cykelscenen. Nu vet jag t.ex:

- vilka continentallag som inte fått några civila kläder än och därmed jönsar omkring på hotellen iförda kläder från lag de körde i förra året
- vem som "sopade omkull" när han skulle dra igång en kullerstensspurt och drog ner halva klungan
- vilken belgisk massör som återigen måste söka nytt lag eftersom han är mentalt instabil
- vem som fortfarande "grupettostöter" efter att ha missat en riktiga utbrytningen

Till råga på allt fick jag precis veta att Mattias uppnådde sitt mål nere i Belgien när han idag satt med runt på ett Kermis-lopp. Det ska nog mycket till om det ska se ut som på Östgötaloppet 2008 även i år, men helt omöjligt är det inte...

3 kommentarer:

  1. Vad grymt fint samlad den svenska elitklungan var på bilden också!

    SvaraRadera
  2. Tom, vad väntade du dig? Det var ju jag som stod för delen av spurtuppdraget som varade från 800m fram till 300m till mål... I bakgrunden på bilden kan du se mig försöka ta åt mig en del av äran genom att också åka och göra segertecken ;-)

    SvaraRadera
  3. Vill även poängtera att i den del av klungan som är direkt bakom Mattias sitter även Sara Mustonen med. Tror hon blev runt 30:e och det var 130 man och en kvinna till start...

    SvaraRadera