onsdag 22 juli 2009

Utsikten från dagens kontor

Det är många saker jag tycker om med det arbete jag gör i min firma. En är att det inte är bundet till en specifik plats, vilket är en av principerna jag har för firman. Den ska inte ägna sig åt verksamhet som gör att jag är tvungen att hålla mig på en och samma plats för det mesta. Jag vill kunna vara så flexibel som möjligt gällade var jag befinner mig i världen (kanske i universum i framtiden?).

Detta begränsar ju visserligen möjligheterna att tjäna pengar på. Å andra sidan tror jag att friheten uppväger de monetära nackdelarna. Idag som elitidrottare, kan jag arbeta ute på tävlingar och läger om jag vill. Skulle jag någon gång i framtiden bli med fru behöver jag aldrig vara en "bromskloss" i fall hon får ett drömjobb på någon märklig plats i världen. Drabbas jag en vacker dag av någon skum fixidé att dra till St. Anton och åka snowboard i tre månader, så behöver jag åtminstone inte ta tjänstledigt :-)

På väg hem mot Falun från Uppsala idag slog jag upp kontoret vid Nedre Dammen i Gammelstilla.


Gud vad lyxigt om det går att behålla den här principen genom hela yrkeslivet!

2 kommentarer: