torsdag 28 januari 2010

Mitt i Sverige

Sundsvall ligger ungefär mitt i Sverige (i alla fall om man mäter nordsydligt) och deras flygplats heter lite klatchigt "Midlanda". Denna gyllene medelplats bevistade jag i veckan som gick för att hålla en föreläsning om "träningsplanering".


Det var i princip samma föreläsning som jag höll i Tierp förra helgen, men det är lustigt hur samma föreläsningsmaterial ändå kan ge en liten variation i "output". Det beroende väl antagligen på vilka frågor som ställs och vilka associationer man själv gör för stunden när Power Point bilderna kommer upp på skärmen.

Roligt att se att det finns ett spirande cykelintresse även uppe i Norrland, som annars inte är känt för sin utbredda cykelkultur (om man jämför med t.ex. skidor). Pratade dock med Ola Thelberg från Härnösand som helt korrekt påpekade att det kommer ovanligt många duktiga cyklister där uppifrån. En väl fungerande klubb är förstås en grundförutsättning, men jag tror faktiskt att just skidkulturen kan vara en bidragande faktor, det är få träningsformer som är så effektiva för "helkroppsuthållighet"...

Vill förstås även passa på att tacka Tom Wieselblad som inte bara varr initiativtagaren till hela arrangemanget, utan även bjöd mig på mat och husrum... och även ett tack till Noah som höll mig sysselsatt med leksaksbilar, tåg och kojbyggande :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar