söndag 24 januari 2010

Uppsala

Igår var jag i norra Upplands stolthet Tirep. Cykelklubben AC Tirep hade anlitat mig för att hålla i ett cykelpass och föreläsning. Under cyklingen gick vi igenom lite övningar för aktivering, trampteknik, koordination och styrka och föreläsningen handlade om träningsplanering. Trevligt gäng och trevlig dag :-)

Från Tierp åkte jag ner till Uppsala och kvällen ägnades åt grundpreparering av mina nya klassiska Madshus-skidor. Vilket slit att lägga på sex lager glidvalla av lite olika sort på två par skidor. Tur att man slagit på stort och köpt vallabänk och en vallalåda med en massa utrustning så att "prylsinnet" fick sitt...

Nu ska jag iväg och hjälpa till att flytta ur alla grejer ut morfar och mormors lägenhet som nyss är såld. Planen är sedan att sticka ut på jungfrutur på skidorna ikväll.

Pappa och jag mindes förresten den här sköna reklamen i morse. Det tog ett tag innan vi kom på vad den försökte marknadsföra.

3 kommentarer:

  1. Tack för en bra föreläsning, jag rusade hem och vräkte i mig smågodis sen;)
    /Jocke

    SvaraRadera
  2. Hallå Fredrik,

    Som utlovat har jag köpt ett extra ex av AB där artikeln är med. Skicka din adress till min mail så skickar jag upp tidningen.

    mvh
    Fritz

    SvaraRadera
  3. Tack för en jättebra och givande dag! Bättre än så här blir det nog inte! Att få nörda in sig på cykel och träning en hel dag på detta sätt är kanon.. Nu är jag mätt.. till nästa helg! :D

    På återhörande!

    SvaraRadera