onsdag 9 juni 2010

Överambitiös, javisst!

Jag känner att jag missköter mig å det grövsta som motionär. Jag är alldeles på tok för ambitiös i mina förberedelser inför Vätternrundan!

I söndags körde jag runt Siljan, vilket blev 204km dörr till dörr den vägen jag körde. Och idag bytte jag först till nya klossar under skorna och sen stack jag ut och körde 5st såna beryktade 30-sekundersintervaller. Det regnade faktiskt när jag åkte ut (även om det upphörde nästan på en gång) och jag spydde faktiskt lite på sista intervallen... det är INTE motionärsmässigt!

Jag tänkte självklart ha en bild med till detta inlägg och sökte på ordet "överambitiös" på Google Bilder. Bland de första som kom upp var denna bild, jag vet inte vem hon är, men man kan väl säga att hon verkligen personifierar fenomenet när ambitionen går fullständigt över styr ;-)

6 kommentarer:

  1. Tog med min motioners vän med ut på ett 30 sekunders pass, han spyde hahahaha. Men annars tycker jag att motionerer (amatörer) är mest i vägen...

    SvaraRadera
  2. En fråga relaterat till inlägg nedan ang watt.
    Vad tror du skillnaden är på ett 28km helt platt tempo men med mycket mot- och sidamotvind om man kör vanligt hjul vs disc?

    /Mattias

    SvaraRadera
  3. HEJ!
    En liten fråga till dig som är kunnig i ämnet till max...
    Läste fel ang Tabataintervaller och körde 30 sek/vila 10 sek, 8 st istället för 20 sek/int som det tydligen ska vara. Vad är bäst eller hur man ska se det, vilken kan skillnaden vara/bli. Knasigt formulerat men du förstår säkert. Vad är bäst!!??
    Tacksam för en liten tanke...
    // Raketen

    SvaraRadera
  4. Hahaha!!! sååå grymt passande bild =D

    SvaraRadera
  5. Men Fredrik! Känner du inte igen Natacha Peyre från Paradise Hotel?! Hallååååå!!!!:)

    SvaraRadera
  6. Schysst sida förresten Fredrik. Inte en dag för tidigt att jag kollar in den. Hoppas allt är bra m dig annars! Får se när d blir Falundax.

    SvaraRadera