onsdag 30 juni 2010

Lack och läder

Ikväll simmade jag för första gången ute i en sjö iförd en våtdräkt. Premiären gick av stapeln ute på Roxnäs Udde lite utanför Falun. Jag ska ju simma Vanbro om en och en halv vecka och tänkte det kunde vara dags att testa...


Var och hämtade min nya Sailfish Attack våtdräkt hos Henrik på Triathleten.se idag. Det var kanske inte de mest ideala förhållandena för simning utomhus idag eftersom det blåste rätt mycket och gick rätt stora vågor (bryggan slingrade sig som en orm och det var nära att jag trillade på den när jag skulle ta mig in till land igen efteråt), så jag fick några rejäla kallsupar.

Plaskade runt i en knapp halvtimme och simmade totalt 1530m. Hur vet jag detta? Jo, jag testade ett knep som en av mina klienter berättade om här om dagen, att ha en GPS under simmössan. Min lilla Garmin Edge 500 passade perfekt där under och höll koll på hur långt jag simmade.

Har hört att många tycker det är lite obehagligt att simma i mörkt vatten, men jag tyckte nästan det var lite mysigt och simmar ju hellre långa sträckor ute i en sjö än fram och tillbaka i en pool.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, stora vågor.. Så pratar en sann Dalmas!

    SvaraRadera
  2. Ja eller en kille som simmade sitt första pass i öppet vatten. Fredrik skulle varit med på Ironman Florida 2009 som gick dagen innan orkanen Ida drog in över land :)

    SvaraRadera
  3. Ta Stångtjärn nästa gång, nästan alltid vindstilla.. Men du får va beredd på att kunna få nån liten svordom av någon Put&Takefiskare:-)

    SvaraRadera