lördag 12 juni 2010

Romantik, 30-sekundare och metrologisk doping

Kom just hem efter att ha varit på bröllop och sett en f.d. kurskamrat från högskolan gifta sig. Han hoppade av tränarprogrammet efter två år och stack till Kanada för att satsa på sin löpning genom att springa för ett universitetslag där. Inte nog med att han fick en grym idrottsupplevelse, han träffade sin nyblivna fru där borta.

Det är inte utan att man blir lite amorös av sig när man ser två personer som utstrålar så mycket kärlek och lycka. En helt vansinnigt romantisk detalj i brudens tal efter middagen var att hon gav brudgummen ett gratulationskort hon köpt när de var på en weekend ihop bara en månad efter att de träffats. Jag kommer inte ihåg exakt vad som stod på kortet, men hon tyckte i alla fall att det passade så bra på dem och tänkte att detta ska hon köpa och ge till honom när de gifter sig... vilket alltså var nu ett gäng år senare :-)

Dagens träning var lite klassiskt "Jens Westergren"-inspirerad. 30-sekundersintervaller på trainer där hela passet tog 36min. Fortsatte sen i sann Jens-anda och prioriterade bort att äta efteråt p.g.a. tidsnöd. Tänkte "jag får säkert något rätt snart på bröllopet". Fel, det tog 5 timmar...!

Nu när jag kom hem ikväll hade fått denna väderprognos inför Vätternrundan skickad till min mig av Johan Asperyd, en av killarna i Sub7-gänget. Då jäklar blir det bra tid runt sjön ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar