lördag 20 februari 2010

Att vila sig i form

Imorgon är det dags för Bessemerloppet i Högbo Bruk starx norr om Sandviken. 52km är distansen och jag väntar mig att det kommer att bli väldigt "fostrande". Dels verkar väder bjuda på 15-20 kärva minusgrader och en del del nysnö. Jag har själv legat lågt med träningen i veckan sen Engelbrektsloppet, eftersom jag varit lite förkyld. Jag kan faktiskt inte minnas när jag senast vilade nästan en hel vecka inför en tävling. Har haft tur att klara mig från sjukdomar de senare åren.

Skidorna är vallade med Toko LF Gul + Grafit + 2 lager HF Rosa för glid och Toko Base + 6 lager Blå + 2 lager SkiGo HF Blå. Hoppas det blir bra...

Kylan imorgon har gjort att jag kommer att satsa på ett mycket "kontroversiellt" sätt att bära med mig vätska på, CamelBak. Hur man tar med sig vätska på skidlopp har vållat en del debatt. Jag tror dock att jag har störst chans att hålla sportdrycken flytande i den stränga kylan med en CamelBak väl inbäddad mellan första och andra lagret underställ.


Efter loppet imorgon är planen att hälsa på regerande svenske mästaren i cross country. Den gamle uven, som blivit farsa sen vi sågs senast, brukar alltid vara rolig att umgås med och den enda gången jag haft träningsvärk av att ha skrattat för mycket, var när vi (plus Mattias Karlsson och Mårten Dignell) delade boende på ett träningsläger i Åre 1999 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar