torsdag 4 februari 2010

Rör på höfterna

Nu har jag mer eller mindre packat klart inför helgens tripp upp till Långberget där jag återigen ska prata om vikten av att använda sportdryck, bars, gel, återhämtningsprodukter och sånt för att maximera prestationen. Denna föreläsning kan vara liiiiite sponsrad av Enervit, men budskapet är inte desto mindre sant för det!

Föreläsningen tar ju bara ca en och en halv timme, så resten av helgen finner ni mig antingen i skidspåret, vid buffen eller i sängen...

Efter en relativt produktiv arbetsdag blev simning i alla fall dagens fysiska aktivitet. Denna afton hade jag dessutom den stora lyckan att få privatlektioner av en härligt blond dalkulla :-)

Hon visste inte riktigt var hon skulle börja när det gällde alla detaljer i min crawl-teknik som kunde förbättras. En sak förstod jag i alla fall, jag rörde för dåligt på höfterna, och hon pratade om nått som hette "buoyancing". Efter att ha sökt lite på YouTube inser jag att hon självklart måste menat "Beyoncing", för kolla på de här höftrörelerna ;-)



Å andra sidan, skulle ni lägga er simträning i händerna på en person som tror att man ska ha Ahlgren's bilar i ansiktet...?

2 kommentarer: