torsdag 11 februari 2010

Visioner och mål

Igår hade vi personalmöte på cykelförbundet, kändes lite märkligt att vara "en av dom". Som cyklist har man ofta en viss uppfattning om de som styr cykelsverige och sällan är den helt positiv. Nu sitter man där själv och ska försöka ta de rätta besluten för mountainbikesportens bästa. The pressure is on!

Lärde mig en massa igår om hur jag ska sköta jobbet som förbundskapten och fick insyn i verksamheten, så det var väl värt resan ner till hufvudstaden. På hemvägen började fundera lite på vilka mina mål och visioner för MTB-landslaget. Visserligen har jag bestämt mig för att inte "rusa sta" och börja med en massa förändringsprojekt redan i år, utan fokusera på att lära mig jobbet och samla intryck över vad som kan förbättras (vilket troligen är en del) så att jag kan välja de utvecklingsområden som är i störst behov av förändring.


Det finns säkert en del cyklister som läser den här bloggen, så jag ställer frågan till er, vilka utvecklingsidéer har ni och vad skulle ni gärna se att jag genomförde? Skriv någon kommentar!

På vägen hem från Stockholm stannade jag till i Uppsala. Rev av ett kortare löppass med lite löpskolningsövningar och stegringslopp. Sedan bjöd min mor mig på plättar. Sååå gott och sååå länge sen jag åt det senast (har ju ingen plättlagg). Vi provade även någonting helt nytt för oss och hade grekisk yoghurt och honung med vanlijsmak på plättarna. Sött, milt, krämigt, syrligt och nyttigt ;-)


Imorgon bär det av till Långberget för sista gången den här skidsäsongen. Den här gången hoppas jag undvika att bryta av någon skidspets eller ben för den delen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar