onsdag 3 februari 2010

Runt runt runt runt runt runt runt runt runt

Idag var jag och kikade på den nya fina velodromen YA Arena som byggs här i Falun. Wow! Det är helt klart lite coolt med bancykling.



Det här med Derny tycker jag är fascinerande, trots att jag aldrig provat det. Blev inbjuden att köra ett Derny-lopp i Belgien när jag bodde och tävlade i Holland 2007. Loppet som sådant skulle säkert vara uppgjort, de är mycket för sånt de där lata belgiska proffscyklisterna... Har för mig att jag skulle få resan betald och 500€ i startpengar, men framförallt chansen att testa att köra bakom en derny. Dessvärre fick min lagledning nys om detta och förbjöd mig att delta eftersom vi skulle köra ett viktig lopp några dagar senare. Motiveringen löd "no no no, Sony, we can't let you go, these crazy belgians, there will be crashes"!

1 kommentar:

  1. Förra året när jag var och kollade in 6-dagars på Ballerup Super Arena i Köpenhamn såg vi bland annat ett derny-lopp. Den ena moppeföraren hängde av sin cyklist, det var ganska elakt.

    SvaraRadera