torsdag 11 februari 2010

Bakläxa

Jag och syster Sjöström d.ä. är uppe i Långberget. Jag ska som vanligt föreläsa och hon passade på att haka på för en liten "miniskidsemester". Vi var nyss och lyssnade på Leif Larsson som hade kurs i vallning. Lärde mig lite smådetaljer som förhoppningsvis ska ge lite bättre fart i grejerna. Sjöström fick bakläxa av mig redan idag när vi skulle valla. Hon hade inte lagt på glidvalla sen Karl den XII och hade dessutom fullt med katthår i fästvallan. Jösses ;-)

1 kommentar:

  1. Tjena Fredrik!

    Du har ju bra koll på hur kroppen fungerar i det mesta med träning. Jag har ett par frågor: Kan man rent fysiologiskt träna upp kroppens förmåga till fettoxidation vid morgonträning på fastande mage? Om så är fallet... Om man jämför med varianten att köra "slut" på glykogenlagren via långdistanspass, vilket är effektivast?

    Jag har själv varit fast besluten att all träning ska i mesta möjliga mån bedrivas med "tankade lager", pga höjd risk att dra på mig förkylning osv...

    Tack på förhand!

    Mvh Lars

    SvaraRadera