torsdag 11 mars 2010

Debutant

Idag hände det oundvikliga... jag begick premiär på velodromen i YA Arena. Känslorna innan var en kittlande blandning av nervositet (det är ju inte helt lätt), förväntan (alla jag pratat med hittills som testat tycker det är råballt), spänning (så fort det är träning och särskilt med en cykel inblandad blir jag taggad som tusan) och nyfikenhet (hur funkar det här egentligen).

Tycker att debuten gick helt ok, men annat var väl inte att vänta med tanke på vilka mina nybörjarpolare var :-)

Nu när Vasaloppet är avklarat så blir nog mina motionsvanor lite mer inriktade mot cykling (ska ju köra Vätternrundan i år) och löpning (även om det är långt till Lidingöloppet så tror jag det är väldigt smart att vara ute i god tid när det gäller förberedelserna inför en så lång löptävling). Om tid finnes så blir det nog något simpass (även fast jag inte kommer kunna simma Vansbro i år) också. Lurar dessutom på att pröva att paddla kajak i sommar och så har jag ju även sagt att det blir inköp av rullskidor inför Vasaloppet 2011. Jo, jag lovar, jag är motionär!!!!!!

11 kommentarer:

  1. vilken grupp ska du cykla vättern i?

    SvaraRadera
  2. SUb 7 gruppen.... det är ju väldigt mycket motion :-)

    SvaraRadera
  3. o fan, jag ska cykla i masgruppen och vi ska försöka slå er, men det blir nog tufft om dom börjar värva kingar som dig. Har inte masgruppen passat bättre när du ändå bor i dalarna :-)

    SvaraRadera
  4. haha, motion=flera idrotter, elit=en idrott. :)

    SvaraRadera
  5. skit i kajak och kör rodd. då blir du stark på att staka också :-) det är ju bra för nästa års Vasa...

    SvaraRadera
  6. Niklas>>> Masgruppen kanske hade passat bättre med tanke på min geografiska positionering, men jag är ju ingen riktig dalmas så därför kör jag en "Quisling" istället ;-)

    Jonas>>> Du har hajat det här, det är inte hur mycket man tränar eller hur bra man är som avgör om man är motionär eller elit. Det är hur många idrotter man utövar!

    Karin>>> Kan det verkligen stämma...? Jag har ju rott mer än jag paddlat och du såg ju vilken klen ruskigt stakåkare jag var ;-)

    SvaraRadera
  7. Klart du ska ha en kajak, riktigt kul.

    SvaraRadera
  8. Du kan ju passa på att paddla kajak i Vättern efter V-rundan. Finns en kanonbra uthyrning här som ligger precis vid stranden.

    SvaraRadera
  9. Svikare... :-) nu bara måste vi ju slå er :-)....
    Ångrar du dig kan nog Anders O fixa en plats..:-)

    SvaraRadera
  10. Kan inte du som kan förklara följande påstående/fråga för mig och andra som inte hänger med

    5w/kg blir uppenbart 335w för en som väger 67kg
    Men för mig som väger 86kg så måste jag upp i 430w för att köra i samma förhållande

    Om man tar ett räkne exempel att båda kör 335w på plan mark (tex tempolopp), borde man inte köra lika fort då (ungefär)?

    För skall jag trycka på 430w så borde det väl gå fortare än den andras 335w

    Självklart blir det annorlunda om man kör i en uppförsbacke då jag skall flytta min vikt mot tyngdlagen, men nu pratar vi plant underlag

    SvaraRadera