onsdag 24 mars 2010

Jobba hemifrån

En av de absolut bästa sakerna med att jobba hemifrån för det mesta är att man kan lyssna på bra musik på i princip vilken volym man vill :-)

Just nu går Gorillaz nya album "Plastic Beach" varmt. Hur gör de för att alltid lyckas skapa så djävla bra och coola grejer?



Jag kommer ihåg när jag hörde "Clint Eastwood" från första plattan för första gången. Det var på väg ner till italienska Sarentino för att köra en världscup och jag blev såld på en gång. Del tha funkyhomosapien rappade sådär soft och med djup stämma som bara han kan (endast utmanad av Chali 2na) med Damons gälla stämma i refrängen och en skön groove i bakgrunden. Weltklasse!

Ok, åter till jobbet...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är en av de sämsta sakerna- om man måste spela lufttrummor eller gitarr samtidigt som man jobbar så blir det antingen otajta trummor eller dåligt arbete...

    SvaraRadera
  2. Del är Ice cubes kusin, ville bara dela med mig av mitt onödiga vetande.

    SvaraRadera